בשל עומס ב'צוק איתן': הקברן הצבאי לקה בשבץ מוחי

    לדברי עו"ד יואב אלמגור, המייצג את הקברן ומשפחתו, חודש יוני 2015 היה חודש עמוס ומתוח במיוחד, זאת עקב אזכרות רבות וקשות מנשוא של חללי "צוק איתן", שאליהן הצטרפו לוויות ואזכרות מן המניין.
    בנצי לייזרוביץ No Comments on בשל עומס ב'צוק איתן': הקברן הצבאי לקה בשבץ מוחי

    קברן צבאי בן -31, ששירת בתפקידו למעלה מ-4 שנים, עבר אירוע מוחי, ממנו לא התאושש – ועד היום הוא מורדם ומונשם • כעת משפחתו תובעת

    צילום: ישיבת מרן
    לדברי עו"ד יואב אלמגור, המייצג את הקברן ומשפחתו, חודש יוני 2015 היה חודש עמוס ומתוח במיוחד, זאת עקב אזכרות רבות וקשות מנשוא של חללי "צוק איתן", שאליהן הצטרפו לוויות ואזכרות מן המניין.
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קברן צבאי בן -31, ששירת בתפקידו למעלה מ-4 שנים, ובמסגרתו ערך לוויות ואזכרות צבאיות רבות. במהלך יוני 2015 עבר הקברן אירוע מוחי, ממנו לא התאושש – ועד היום הוא מורדם ומונשם.

    לדברי עו"ד יואב אלמגור, המייצג את הקברן ומשפחתו, חודש יוני 2015 היה חודש עמוס ומתוח במיוחד, זאת עקב אזכרות רבות וקשות מנשוא של חללי "צוק איתן", שאליהן הצטרפו לוויות ואזכרות מן המניין.

    לדבריו, עבודת הקברן הצבאי אינה מצטמצמת לקבורה בלבד, אלא כוללת טיפול בגופה, לעיתים הגעה לזירת האירוע בו מצא החייל את מותו, ליווי המשפחה בזיהוי המת ובסידורי הלוויה, וכן בארגון מסע הלוויה, וארגון האזכרה לחלל.  היות ולא ניתן לדחות אזכרות ולוויות, והן נערכות כל עוד יש אור יום בחוץ – הפך חודש יוני 2015 לחודש מפרך במיוחד ובו השתתף הקברן בלמעלה מ-33 אזכרות צבאיות ולמעלה מ-20 לוויות.

    הקברן הפך מבוקש בגלל יחסו החם למשפחות ובגלל קולו הערב כחזן – דבר שהכביד עוד יותר על הרגשתו ועל עומס העבודה בו היה נתון.

    מתצהיר שמסר חברו לתפקיד במסגרת הבקשה להכיר בו כנכה צה"ל, נחשפים חייהם הקשים של הקברנים הצבאיים, לחץ העבודה המטורף, הסצנות הקשות מנשוא, ולעיתים גם אלימות המשפחות שלא מוצאות דרך לפרוק את כאבן.

    הדברים נחשפים בתביעת פיצויים אותה הגיש לאחרונה עו"ד אלמגור לקצין התגמולים, על מנת שזה יכיר בקברן כנכה צה"ל.



    0 תגובות